lördag 6 augusti 2011

Bosses Glassbar

Om man är i Linköping får man tydligen inte missa Bosses Glassbar! Och när vi (jag och syrran återigen) får höra något sådant, så måste vi ju självklart leta upp detta Bosses Glassbar för att testa! Även om vi kanske inte tänkt att åka in till själva Linköping från första början...

Vi fick reda på att det skulle ligga intill Domkyrkan. Eller rättare sagt att det inte finns några sittplatser vid Bosses Glassbar, men att det går alldeles utmärkt att sitta på muren vid Domkyrkan som ligger alldeles intill Glassbaren! Och hur svårt kan det vara att hitta en Domkyrka tänkte vi? Fast vi var faktiskt hyfsat pålästa, vi hade lyckats hitta en adress till Bosses Glassbar, och jag norpade en Linköpingskarta på jobbet så vi hade ringat in gatan och allt. Och vi hittade rätt med en gång! Fast vi hade ju självklart inga parkeringspengar och vi ville inte riskera att få böter, så vi körde bort mot Järnvägsstationen och jag sprang in på Pressbyrån och köpte en tablettask, bara för att få lite mynt. Sedan tillbaka till Platensgatan, och p-rutan var fortfarande ledig när vi kom tillbaka! Sedan behövde vi inte gå långt alls förrän vi var vid Glassbaren.

Vi hade förväntat oss en ENORM kö utanför, för det hade vi också hört/läst att det alltid är. Så döm om vår förvåning när det stod kanske 5-6 personer i kön. Det speciella med Bosses Glassbar ska vara att han gör glassen "på plats" och att smakerna varierar från dag till dag! Och visst var glassen god, och det var rejäla kulor. Och priset var helt ok tycker jag. Fast jag vet inte om det är den godaste glassen jag någonsin ätit. Marängsvissen ska tydligen vara en "specialitet" hos Bosses, men jag har ätit Marängsviss även hos Triumfglass och den var minst lika god på Triumfglass! =)

Öppet: Varje dag från kl. 10.00, söndagar från kl. 11.00. Jag förmodar att det bara gäller under vår/sommar!

Hitta hit: Centrala Linköping, intill Domkyrkan. Gatuadressen är Platensgatan 3.

Inga kommentarer: