måndag 29 november 2010

Snorkelutflykt

Min sista dag i Egypten (29/11 2007) tillbringade jag till havs, nämligen Röda Havet. Det är ju tack vare Röda Havet som Hurghada idag existerar som turistort! Jag som knappt badat i öppet hav tidigare, skulle nu ge mig ut på en liten snorklingsutflykt!
Efter "mycket och men" fick jag till slut hyfsat pejl på läget och låg där med huvudet under vattnet och njöt av alla färgglada fiskar och koraller. Jag tyckte dock det var lite jobbigt att simma omkring där bland vågorna, eftersom jag ju i princip aldrig gjort det tidigare... Jo lite har jag ju simmat i Medelhavet och så, men inte några längre stunder eller sträckor om jag säger så. Nej, tacka vet jag bassängbad... ;)

På den här resan ingick även ett stopp på Giftun Island, och då var det bara att njuta av solen och värmen, och jag måste säga att det här var en perfekt avslutning på ett sex veckor långt äventyr i Egypten och Hurghada!

Och självklart längtar jag tillbaka när jag ser på mina bilder, framför allt när det är riktigt grådassiga dagar här hemma i Sverige!

Inga kommentarer: