fredag 28 juli 2017

Korpaholmarna

Pingsthelgen 2017 åkte jag, syrran och hennes C till Västervik med husbilen. På den här resan hade vi bestämt att var och en av oss skulle få bestämma en grej/plats som vi ville se/besöka. Det som det här inlägget handlar om var vi alla mer eller mindre nyfikna på.

Min syster hade nämligen läst någonstans, att det vid campingen finns flera öar som är sammanbundna av broar. Jag blev så klart jättenyfiken på det hela. Så fram på seneftermiddagen på annan dag pingst så snörade vi på oss skorna och begav oss ut på en liten promenad på några av Korpaholmarna. Vi var inte ensamma om att göra det den här dagen.



Jag har bott på flertalet natursköna campingar, men att bara några hundra meter från husbilen kliva rätt ut i skärgården, det är något speciellt! För det var precis vad vi gjorde. Och skärgården jag pratar om är Tjust skärgård.


För en stadsmänniska som inte är van att vara "ute i naturen", är det här perfekt! Jag kan varmt rekommendera en promenad blad öarna här.

Senaste besök: 5 juni 2017

Hitta hit: Kör till Västervik Resort - Lysingsbaden, ca 3 km söder om Västervik

1 kommentar:

Anonym sa...

Väldigt fint..Får bli en resa dit med husbilen i sommar.Tack för fina bilder och bra tips.👍