fredag 22 januari 2016

Vintrigt Gränna

Det här inlägget är väl inte någon direkt utflykt, men det får vara med här ändå! För de flesta är väl Gränna en sommardestination. Och så är det faktiskt även för mig, men, orten är fin även vintertid. Och att det nu är snö gör ju inte saken sämre! Så under två lunchraster tog jag med mig min kamera och tog en liten promenad. Ena dagen fuskade jag och tog en bil... Så här kommer ett gäng bilder från ett vintrigt Gränna.


Isbjörnarna på museigården måste ju trivas nu!
Braheparken med Gränna kyrka
i bakgrunden
Gränna kyrka

Bergsgatan
Bergsgatan
Vattenfallet vid Södra parken har frusit
Utmed Brahegatan
Utsikt från Grännaberget
Rådhusklockan på Grännaberget
Röttlegården på Grännaberget
Rådhusklockan. Blir det mer snö?
Det ljusnar upp borta i Östergötland
 Och visst är det fint i Gränna, även när det är snö!

Inga kommentarer: