lördag 6 december 2008

Jul på Liseberg

Tanken med den här bloggen är ju att "tipsa" om små guldkorn/mina smultronställen, tyvärr måste jag säga att det är lite stiltje just nu. Det är inte riktigt någon "säsong" nu. Inte här nere i södra Sverige i alla fall. Men här kommer ett litet tips i alla fall. Och jag kommer att uppdatera här lite oftare i framtiden, jag lovar.

Dagens tips är i alla fall: "Jul på Liseberg". Jag gillar verkligen att åka till Göteborg och julmarknaden på Liseberg. Här finns det mesta för att man ska komma i riktig julstämning. Marknadsstånden är inhysta i små charmiga bodar, det finns isbana där man kan testa sina skridskokunskaper, lotterier, Nordens Ark finns på plats med lite djur, tomtar, julmusik. Och sjukt mycket "julljus" runt om i parken. Vi får ju inte heller glömma Lisebergskaninerna som har fått på sig sina allra finaste julkläder! Det enda som tyvärr brukar saknas är snön... Men det är sånt vi får leva med i södra Sverige. Tycker man att det är lite kallt och ruggigt kan man självklart köpa glögg och värma sig med. Om man som jag, inte är så förtjust i glögg finns det naturligtvis även varm choklad. Vill man bara värma händerna lite så finns det fyrfat med eld lite här och där runt om i parken!!



Vill du besöka Jul på Liseberg har du fram till den 23 december på dig, det är nämligen sista dagen för Jul på Liseberg.

Inga kommentarer: