söndag 21 november 2010

Jeepsafari och Kamelridning

Den 21 november 2007, ja så här års får jag damma av utflykter som har några år på nacken, så var jag på en jeepsafari. Den här utflykten tog oss ut i Hurghadas öken och ett beduinläger, mitt ute i ingenstans, med jeep! Det var en rätt så skumpig resa, och säkerhetsbälte var inget som existerade utan det gällde att hålla sig i!

Innan vi kom fram till beduinlägret så stannade vi till vid toppen av sanddyna och sen var det bara för oss att rusa ner så fort vi bara kunde! Och det är en häftig känsla! Och visst var jag livrädd för att jag skulle snubbla till och lägga mej raklång där med ansiktet i sanden! Det hade varit en syn för övriga deltagare på utflykten!

Framme i lägret fick vi en liten rundvandring och så dagens/kvällens höjdpunkt - Kamelridningen! Vilken känsla att få skumpa omkring på öknens skepp. Visst det var ingen jätterunda, men känslan ändå!
Efter att ha njutit av solen som gick ner bakom bergen gick vi in ett av tälten och åt middag. Kvällen avslutades med lite musikunderhållning direkt under stjärnorna, och sedan for vi tillbaka till Hurghada genom den becksvarta mörkret! Det här var en mycket trevlig utflykt. Både fart & fläkt, historia & kultur...

Inga kommentarer: