lördag 5 maj 2012

Hafsten

Då varken jag eller min syster egentligen är speciellt bra på att tillbringa en hel lång dag hemmavid, utan "att göra något", så blev det en liten tur mot kusten, tisdagen den 1 maj. Vi åkte inte så jättelångt, utan det handlade mer om att komma hemifrån lite. Syrrans sambo, jobbar nånstans ute på kusten, och nu kommer jag få skit av henne för att jag inte har koll på var, men varje dag när han åker till och från jobbet så passerar han skylten för Hafstens Camping utanför Uddevalla. Och han har väl funderat lite på hur det kan se ut där! Och syrran som älskar campingar tyckte det var en ypperlig idé. Och jag, ja, jag var bara glad jag fick åka bil en stund!

Men då vi inte käkat någon lunch så fick det bli ett litet snabbt stopp på McDonald's på Torp för ett par cheeseburgare och glass. Ja, vi skulle ändå grilla när vi kom hem igen!

Vi förundrades alla tre i bilen vilken smal och slingrig väg det var ner till campingen. Inte lätt att mötas här med stora husvagnar och husbilar konstaterade vi. Men, så efter en stund så såg vi en skylt som talade om att man körde en annan väg ut från campingen!

Trots att det bara var 1 maj var det liv och rörelse på denna fyrstjärniga camping, men så börjar ju säsongscamparna att dyka upp nu. Nu gick vi inte omkring så mycket på själva campingen, utan vi gick ner mot stranden, där folk solade i bara bikinin, kanske lite tidigt i min värld. men är det varmt så är det. Efter att ha konstaterat att här skulle vi nog alla tre kunna tänka oss att tillbringa både en och två dagar i sommar, så styrde vi stegen mot restaurangen och caféet för en liten fika. Vi tyckte vi var värda det då jag och syrran faktiskt varit ute på en promenad i nästan en timma och syrrans sambo klippt gräset!

Förutom tält- och husvagnsplatser finns här stugor, hotellstugor, tipi och husvagn att hyra! Här finns självklart en minigolfbana, dock kunde vi "bara" se nio hål. Denna äventyrsminigolfbana är faktiskt öppen året om. Även vid snö! Här finns tennisbanor, boulebanor, vattenrutschkana, hoppkudde, kajaker, kanoter, roddbåtar, motorbåtar, volleybollplan, trampbåtar, utomhusgym och mycket mer faktiskt!



Inga kommentarer: