söndag 20 maj 2012

Drefseryds Gård

På vägen mellan Ölmstad och Bunn ligger Drefseryd Gård. Här hittar man en liten men naggande god Gårdsbutik. Jag har länge tänkt att besöka Drefseryd Gård, men det har inte blivit av. Trots att jag faktiskt känner ägaren till butiken. Ja, vi jobbar nämligen ihop på turistbyrån/museet på helgerna! Till mitt dåliga försvar är att jag inte har bil och att det inte går några bussar förbi. Om man inte räknar skolbussen då... Vi har länge sagt att Jenny, som driver butiken ska komma och hämta mig i Ölmstad där 101:an går, men, tyvärr har det inte blivit av...

Men, så på väg hem från Åsens By igår, så såg vi skylten Drefseryds Gård och Gårdsbutik. Ännu bättre, det stod öppet under gårdsbutiksskylten. Sagt och gjort. Vi svängde av vägen och hoppades på att Jenny skulle vara i närheten. Nu såg vi inte röken av henne, men efter ett SMS, så var hon på väg mot butiken. Hon var nämligen iväg och kollade till en ko som skulle till att kalva!

Gårdsbutiken
Inne i butiken hittar man fårskinn, honung, vättar, tvättnötter, mössor till ung som gammal, ljuslyktor, ljus och annat smått och gott.



Det här skåpet fastnade både jag och Sofia för!
Alexander, knappt två år, gjorde dagens fynd här igår. Han gick rätt in i butiken, mot bordet där mössorna fanns, tog av sig kepsen, som jag fick, och så tog han en mössa med aptryck på! Det var bara för mamma att betala!

Nya fina mössan som Alexander valde helt själv!
Jag fick inget shoppat just igår, men jag fick beställt en mössa! Ska Alexander ha snygg mössa, ska jag ha!
Den här mössan, fast i vuxenstorlek fick jag beställt igår!
 Öppet: Lör-Sön 14-18. Andra öppettider kan förekomma. Vänligen besök Drefseryds hemsida!

Hitta hit: Skyltat Gårdsbutik från rondellen i Ölmstad, mellan Huskvarna och Gränna längs gamla riksettan...

1 kommentar:

Jenny sa...

Och det blev en liten tjurkalv som nu heter Börje :)