fredag 18 februari 2011

Ribersborg

Ribersborg, eller "Ribban" som man säger i Malmö är Malmös eget "Copacabana". Stranden ligger "mitt i stan", är 2 km lång och det är här man hittar Ribersborgs Kallbadhus, från 1898.

Längs med Ribban finns det flera badbryggor, för den som inte vill vada halvvägs till Danmark för att få doppa sig! Här finns även hundbad och naturistbad, alltså något för alla smaker!

Från Ribban har man fin utsikt över Turning Torso och Öresundsbron. Hälsans Stig löper genom Ribban, jag blev dock rätt så förvånad när jag helt plötsligt befann mig på nudiststranden. Det var inte riktigt min plan. Men, jag hittade faktiskt ingen annan väg enligt kartan jag hade med mig heller. Lite konstigt kanske att lägga en vandringsled rätt igenom en naturiststrand... Överhuvudtaget tycker jag att skyltningen var lite sisådär på ett par ställen och jag fick stanna till ett par gånger för att fundera ut vart jag skulle gå!


Jag trodde faktiskt att själva sandstranden skulle vara mycket bredare än vad den faktiskt är, men å andra sidan har man enorma gräsytor att sola på!

Inga kommentarer: