fredag 11 februari 2011

Falsterbo Strandbad

Falsterbo Strandbad hittar vi i sydvästra hörnet av Skåne, ute på Falsterbonäset. Här finns kilometerlång sandstrand, med finkornig och vit sand, och det är långgrunt och barnvänligt.

Första gången jag närmade mig Falsterbo så vräkte regnet ner, och jag tror knappt vi kom över Falsterbokanalen innan pappa valde att vända bilen och köra tillbaka till Trelleborg!

Sist gång jag var där så regnade det inte, men det blåste halv storm! När vi klev ur bussen, så såg jag "Strandbaden" - café, restaurang, nattklubb, konferens och bar, sticka fram mellan tallarna. Men var fanns havet? Om man döper ett ställe till "Strandbaden" så borde ju havet rimligtvis ligga inom synhåll!? Allt jag såg var en massa tallar. Chefen förklarade för mej att havet är alldeles bakom tallarna! Och tallarna är inplanterade för att inte stranden ska flytta på sig! Ungefär som i Ystad Sandskog! Naturligtvis...






1 kommentar:

Jenny sa...

John: Tack så mycket! Det gläder mig att du gillar denna lilla blogg.//Jenny